Kawan is membe

Friday 5 August 2011

Klau nk jadi ibu bapa...jadilah yang dot dot dot

sekadar gambar hiasan....

Salam sume..
kat cni aku just nk share ckit mende...ckit je..x byk pon...
klau bule kan, aku nk gtau sume ibu bapa kat dunia nie...jadilah ibu bapa yang adil kepada sume anak2...x kira le tuh anak kandung dia ke..anak tiri dia ke..anak angkat dia ke..anak ikan dia ke...mesti adil..xmo le pilih2 kasih nie..x syiok idop...klau le x bule nk jadi adil..xyah buat anak le erk..buat anak pandai..pastuh nk jadi adil kat anak2 lak xtau..cian kat anak2 tuh...
klau le aku yang jd anak mak bapa nie..sumpah aku da nanges...hahaha...mne le nk bule idop camni...klau dia bli barang kat kakak aku...aku pon nk gak...mne aci kan kakak aku je yang dapat...tp realiti pon mmg kakak aku je yang dapat...aku nie xde mende pon...parents aku pernah bli moto kat kakak aku..tp kat aku diowng x bli pon..ble aku mintak je diowang ckp aku bukannye de kat kampung...klau bli nnt kang tbiar lak...huhu...mula2 trase gak..tp da lme2 cam da bese...wallaweyh, aku da tcerita pasal keburukan nie lak...xpe2, nie sbagai contoh je la...lagipon aku syg parents aku...syg byk2 pasir di pantai...
so, kat cni aku nk gtau le..before kowang kawen tuh...rancang dlu mase depan kowang...jgn de anak2 kowang yang tercicir kasih sayang...ksian anak tuh...cbe le klau kowang yang ada kat situasi dia...camne kowang rse..so, fikir2 kan lah dan slamat beramal...
chiaw!!!...


nie le famili aku...hepi je kan..hahaha...


p/s: SELAMAT BERPUASA!!!


3 comments:

zarith sofea zainon abidi said...

nice family :)

butangbutton said...

zarith sofea zainon abidi :wallaweyh..panjangnye nme...haha

RIMA DANIA said...

persediaan utama before jadi parents..