Kawan is membe

Sunday 7 August 2011

Tips nak jadi puteh...

wallaweyh...

Assalamualaikum...

skunk nie kan..aku tiap2 malam nak kongsi tips ngan kowang...spe yg x memolow aku nye tips mmg rugi luar dan dalam...hahaha...malam nie aku nk bg tips pasai camna owg yang x brapa puteh bule jadi puteh...tips nie x susah sgt nk folow...bak kata tukang kebun sekolah aku dulu "hendak seribu daya..x hendak seribu dalih"..so, jgn lak rugi dkemudian hari...aku xmo nnt de owg datang umah aku..merayu-rayu nk mintak tips aku nie...rayuan tidak akan diterima..keputusan hakim adalah muktamat..ok!!!...

1. masa mandi tuh..klau bule mandi lama2..dalam 2 jam keatas...biar daki-daki yang ada kat badan kowang tuh btol2 kembang...pastuh, amek pahat dan pahat bahagian yang de daki-daki tuh...aku yakin mesti kowang puteh gile la pas da pahat sume daki-daki tuh...sbb daki-daki nie la yang buat badan kowang nmpak x brape puteh...

2. klau umah kowang de tab mandi...kowang berkubang dalam tab tuh...tempoh minimun kowang berkubang dalam tab mandi tuh lebey kurang dalam 3 jam...ingat, tuh tempoh minimum...tempoh maksimum lak lebey kurang dalam 5 jam...jgn lebey dari masa tuh..tkot nnt x berkesan lak...

3. sebelum kowang nk tido malam...pastikan kowang lumur badan kowang dengan tepung gandum...klau tido siang xyah le wat...sbb mende nie sesuai pada waktu malam je...sebelum tdo, gtau dlu suami, kak ipar, mak mertua, anak2, cucu2, abang ipar, adik ipar n semua ahli keluarga yang tinggal bersama anda yang badan anda telah dilumur dengan tepung gandum...kang klau x gtau nnt diowang tkejut lak...so, ni langkah berja-jaga.

4. klau bule..masa nk kuar dari rumah...pakai bedak setempayan kat muka tuh...nnt mesti de owg prasan yang kowang da puteh...diowng mesti terkejut dengan keputehan anda..klau diowng gelak2 kat kowang...kowang penampo je muka sekor2...diowng jeles le tuh sbb diowng hitam..nk gelakkan owang lak..

5. cara pemakanan kowang mesti betol...tiap-tiap hari, kowang mesti minum susu n makan puteh telor je...susu kan puteh...puteh telor pon puteh...nnt kowang pon jadik puteh le..klau x cye...cube dlu baru tau..

6. baju-baju kowang yang de lam lemari tuh...klau bukan warna puteh..kowang sedekah je la kat jiran-jiran yang memerlukan tuh...sbb motif kowang nk jadi puteh..bukan nk  jadi hijau ke, kuning ke, oren ke, hitam ke...so, hari-hari mesti pakai baju puteh...warna laen akan melambatkan proses kowang nk jadi puteh...

7. jangan lupa berkubang ngan kerbau-kerbau kat kampung tuh...sbb owang dulu-dulu de ckp...lumpur kerbau berkubang tuh baek untuk kulit manusia dan dapat memutehkan kulit wajah kita...tp yang nie aku x brape pasti lagi sbb aku x pernah cbe lagi...kampung aku xde kerbau..sbb tuh x bule cbe..so, kampung spe2 yang de kerbau tuh..bule le cube..klau bkesan gtau aku...

8. kowang jgn le percaya ngan produk d'puteh ke..d'hitam ke..d'hijau ke..aku da cbe sume tuh...tp still x berkesan...aku hari-hari makan kunyit hidup je...petua owang dulu2..berkesan gile..sampai skunk aku puteh..x pernah hitam..hahaha

9. klau kowang betol-betol nekad nk jadi puteh...kowang jgn kuar rumah langsung...bkurung je lam bilik dalam 3-4 tahun...gerenti puteh punya...klau x cye cbe le...klau da bjaya jgn lak lpe aku..hulur2 le singgit dua...haha

10. wallaweyh..aku da malas nk fikir..kowang lak fikir seniri camne nk jadi puteh...


 menatang nie puteh sbb dia folow aku nye tips le...kowang bile lagik???tepok dada tnye sedara kowang..hahah..


chiaw




p/s: skunk nie aku gne produk ALIA DANIA..nie produk baru..tp mmg berkesan sgt...dulu muka aku jerawat trok..tp skunk da ok...serius nie bukan gurauan...nie betol2..


No comments: